کشیدگی ردیف و محتوا

راهنمای خرید از چین و تحویل در ایران

راهنمای خرید از چین تحویل در ایران : چین به عنوان کشوری که دومین اقتصاد بزرگ جهان را دارد صادرکننده‌ی کالاهای زیادی می‌باشد. محصولات مختلفی اعم از ماشین‌آلات- پوشاک- خودرو و مواد غذایی از چین به کشورهای دیگر صادر می‌شود. ایران نیز یکی از واردکنندگان اصلی کالاهای چینی محسوب می‌گردد. سابقه تجارت بین دو کشور ایران و چین نیز با سالیان دور دراز جاده‌ی ابریشم باز می‌گردد. در این مطلب از کارن سیستم درباره خرید از چین و تحویل در ایران محصولات راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنیم.

راهنمای خرید از چین تحویل در ایران (روش های مختلف):

برای اینکه به عنوان واردکننده کالای چینی بتوانید خرید خود را در این کشور انجام دهید چند انتخاب دارید. هر کدام از این شیوه‌های خرید از چین نیز به تجربه و شناخت مخصوص به خود نیاز دارند. در ادامه با انواع این روش‌ها و پروسه انجام آن‌ها می‌باشد.

1- خرید عمده از چین:

یکی از روش‌های مرسوم خرید از چین سفارش کالا یا محصولات مورد نظر به صورت عمده است. خرید کالا به صورت عمده از چین می‌تواند سودآوری بسیار بالایی به همراه داشته باشد. نوع کالا و محصول وارداتی که عمده خریداری شده نیز در مبحث سودآوری آن چندان تفاوتی ندارد. چرا که با خرید عمده از چین قیمت پرداختی برای کالاها از استاندارد جهانی کمتر خواهد بود. البته از منظر مسائل حقوقی این نوع خرید از چین واردات به کشور چالش‌هایی را به همراه دارد. اما همکاری با تیم‌های مجرب بازرگانی در پروسه خرید از چین و تحویل در ایران ریسک کار را کاهش می‌دهد. کارن سیستم تمام مراحل مورد نیاز برای خرید عمده و وارد نمودن آن به کشور را برای شما تسریع می‌کند. همچنین اطلاع کامل کارشناسان مجموعه از قوانین گمرکی در چین و ایران نیز در پروسه ترخیص کالا موثر هستند.

2- خرید از سایت‌های چینی:

با خرید از سایت‌های چینی می‌توانید کالای مورد نظر خود را خریداری کرده و در ایران تحویل بگیرید. خوبی خرید اینترنتی از سایت‌های چینی امکان مقایسه قیمت و کیفیت کالا در سایت‌های مختلف است. در نتیجه می‌تواند با قیمتی رقابتی و مناسب محصول مورد نظر خود را از چین خریداری و وارد نمایید. با این همه اولین چالش پیش روی شما آشنایی با زبان چینی برای خرید از سایت‌های این کشور است. از طرفی به خدمات شرکت‌های حمل کالا از چین تا ایران هم نیاز دارید. این هزینه نیز روی دیگر هزینه‌های واردات از چین اضافه می‌گردد.

3- خرید از تولیدکننده چینی:

یکی دیگر از راه‌های ممکن برای خرید از چین و دریافت در ایران خرید از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان چینی است.  این روش واردات کالا از چین بیشتر برای صنعت به کار می‌رود. منبع‌یابی دقیق و هزینه بالا برای خرید کالا از چین حساسیت این شیوه را بیشتر کرده است. اگر بتوانید تامین‌کننده مناسبی در این روش پیدا کنید برای سالیان دراز ارتباط تجاری خوبی ایجاد خواهید کرد. اما این روش نیاز به شناخت مباحث حقوقی زیادی در هر دو کشور ایران و چین دارد. بازرسی کالا و عقد قرارداد نیز از دیگر چالش‌های پیش روی در این شیوه واردات محصول از چین می‌باشد.

راهنمای خرید از چین تحویل در ایران :

بعد از خرید محصول باید اقدامات لازم برای تحویل آن در ایران را انجام داد. راه‌های ارسال کالا از کشور چین به ایران به سه طریق هوایی- دریایی و زمینی است. بسته به نوع کالایی که وارد می‌کنید باید بهترین راه ارسال را انتخاب کنید. کارشناسان کارن سیستم راهنمایی‌های لازم برای انتخاب بهترین روش ارسال هر کالا به کشور را به شما خواهند گفت. در حالت کلی خرید از چین و تحویل در ایران با سریع‌ترین روش معمولا هزینه بیشتری نیاز دارد. اما روش‌های کم هزینه بازه‌ی زمانی بیشتری برای رسیدن کالا به ایران نیاز دارند. گمرکی که کالا را در آن ترخیص می‌کنید هم به روش ارسال آن بستگی دارد. در روش ارسال دریایی کالای شما وارد گمرک بندرعباس و مناطق نزدیک به آن می‌شود. فرودگاه امام و فرودگاه‌های شهرک‌های صنعتی راه ورود کالاها از مسیر هوایی هستند. همچنین نوع کالا نیز در پروسه دریافت آن در ایران نقش به سزایی دارد.  برخی از کالاهای چینی نیاز به پیگیری مستمر و گسترده برای تحویل در ایران دارند. اما برخی دیگر از محصولات چینی تنها با چند تلفن حتی در درب منزل شما تحویل داده می‌شوند. در مواردی از این دست کارشناسان کارن سیستم راهنمایی‌های جامعی به شما ارائه خواهند کرد. سایت مجموعه به عنوان پل ارتباطی تیم با شما محسوب می‌شود.

 راهنمای خرید از چین تحویل در ایران (خطرات):

روابط اقتصادی رو به رشد چین و ایران بازارهای بین دو کشور را گسترش داده است. سودآوری و بسترهای مناسب واردات کالا از چین به کشور انگیزه‌ای برای بازرگانان به شمار می‌رود. اما همه چیز در ارتباط با واردات کالا از چین و تحویل آن در ایران ساده نیست. در این بخش به خطرات و چالش‌های پیش رو در خرید کالا از چین و تحویل ان در ایران می‌پردازیم.

1- کیفیت پایین برخی از محصولات .کالاهای چینی:

اولین موردی که در خرید کالا از چین باید در نظر داشته باشید کیفیت کالای مورد نظر است. این کاهش کیفیت به دلیل پایین آمدن هزینه تولید و از طریف به کار بردن متریال نامرغوب ایجاد می‌شود. توجه داشته باشید که وارد کردن محصولات بی‌کیفیت چینی می‌تواند روی آینده تجارت شما اثر منفی به جای گذارد.

2- مشکلات زبانی و فرهنگی با چین:

عامل دیگری که کار خرید از چین و تحویل در ایران کالاها را سخت می‌کند مشکلات فرهنگی و زبانی است. این تفاوت‌های فرهنگی در برخی از مراودات تجاری سوءتفاهم‌هایی را ایجاد می‌کند. این سوء تفاهم‌ها می‌تواند با تاخیر در دریافت کالا یا ضررهای مالی همراه شود.

3- مقررات گمرکی:

قوانین و مقررات گمرکی در هر کشوری متفاوت و مخصوص به آن کشور می‌باشد. آشنایی کامل با قوانین گمرکی در ایران و چین به صورت توام برای واردات کالا از این کشور لازم است. برخی از ممنوعیت‌ها می‌تواند باعث جریمه شدن یا جلوگیری از ورود کالا از چین به ایران شود.

سخن پایانی:

واردات کالا از چین یکی از اصلی‌ترین درگاه‌های وارداتی کالا به کشور می‌باشد. به همین دلیل آشنایی با روش‌های خرید در چین و تحویل در ایران اهمیت به سزایی دارد.

بیشتر بخوانید :

دیدگاه خود را ثبت کنید