کشیدگی ردیف و محتوا

واردات کلیه ماشین‌آلات صنعتی

واردات کلیه ماشین‌آلات صنعتی : صنعت رو به رشد یکی از ارکان مهم اقتصاد در هر کشوری می‌باشد. ماشین‌آلات نیز بخش مهم و تاثیرگذار در صنایع مختلف هستند. از این رو وابستگی صنعت و در نتیجه اقتصاد هر کشور به ماشین‌آلات صنعتی انکار ناپذیر می‌باشد. متاسفانه صنایع کشور ما با کمبودهایی در زمینه ماشین‌آلات مواجه هستند. در نتیجه واردات ماشین‌آلات صنعتی راه گریزی از این مشکل کشور است. اما واردات به ویژه واردات ماشین‌آلات صنعتی پیچیدگی و چالش‌های زیادی در پی دارد. در این مطلب از گروه کارن سیستم به مقوله وارد کردن ماشین‌آلات صنعتی به کشور می‌پردازیم.

واردات ماشین‌ آلات صنعتی مهمترین واردات کشور:

آمارهای مربوط به کالاهای ترخیصی از گمرک نشان می‌دهند که ماشین‌های صنعتی بالاتری رقم را به خود اختصاص داده‌اند. این بررسی نشان می‌دهد که واردات ماشین‌آلات مورد نیاز در صنعت سهم بزرگی از محموله‌های وارداتی کشور را شامل می‌شوند. دلیل آن نیز می‌تواند نیاز بالای صنایع داخلی به تجهیزات و سودآوری این واردات برای تجار باشد. امروزه بدون استفاده از ماشین‌آلات صنعتی خطوط تولید بهره‌وری چندانی ایجاد نمی‌شود. همچنین به صورت مداوم تکنولوژی‌های به کار رفته ماشین‌های صنعتی ارتقا یافته و نیاز دستگاه‌های جدیدی هست. در حال حاضر صنعتی که قادر به تولید ماشین‌آلات در داخل باشد وجود ندارد. همین خلا راه را برای واردات ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت به کشور باز کرده است. حتی حمایت‌های قانونی مناسبی برای واردات برخی از ماشین‌آلات صنایع مادر در نظر گرفته شده است.

مراحل لازم برای واردات ماشین‌ آلات صنعتی:

برنامه‌ریزی از پایه‌های اصلی برای واردات یا هر اقدام تجاری بزرگ است. برای برنامه‌ریزی‌های دقیق در این حوزه نیز اطلاعات و شناخت کافی از پروسه واردات ماشین‌آلات نیاز است. شرکت‌هایی مانند کارن سیستم با سال‌ها تجربه و تخصص می‌توانند مشاوره‌ها و خدمات بسیار مفیدی به واردکنندگان ارائه نمایند. کافی است از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در سایت با مشاوران کارن سیستم تماس بگیرید. مراحلی که برای واردات ماشین‌ آلات صنعتی باید طی کرد عبارتند از:

  • دریافت کارت بازرگانی
  • پیدا کردن تامین کننده مناسب برای ماشین صنعتی مورد نظر در خارج از کشور
  • دریافت کردن مجوزهای داخلی مورد نیاز
  • انجام مذاکرات لازم با فروشنده
  • دریافت پیش فاکتور از فروشنده ماشین صنعتی مورد نظر
  • ثبت نمودن سفارش
  • بیمه کردن محموله حاوی ماشین‌آلات صنعتی خریداری شده
  • حمل و نقل بین‌الملی برای ماشین‌آلات
  • تشریفات گمرکی لازم
  • ترخیص محموله ماشین‌آلات صنعتی از گمرک

می‌باشد.

تعرفه گمرکی واردات برای ماشین‌‌آلات صنعتی:

هر کالای وارداتی به کشور باید هزینه‌ای تحت عنوان تعرفه گمرکی پرداخت کند. بدون پرداخت تعرفه گمرکی اجازه ترخیص کالا از گمرک صادر نمی‌شود. تمام کالاهای صادراتی کشور دارای یک کد وارداتی مخصوص به خود هستند. اطلاع از کد وارداتی کالا و ارائه آن به گمرکی از الزامات ترخیص محموله به شمار می‌رود. ماشین‌آلات صنعتی نیز شامل این قانون می‌شوند و لازم است از کد وارداتی آن‌ها اطلاع داشته باشید. توجه داشته باشید که از طریق کد واردات ماشین‌آلات صنعتی مواردی نظیر:

  • تعرفه‌های ترجیحی
  • هزینه واردات کالا
  • هزینه گمرکی

تعیین و اعمال می‌شود. عدم تطابق کد اعلامی از طرف واردکننده کالا با محصول وارد شده جریمه‌های سنگینی به همراه دارد. شناسایی این کدها اغلب زمان زیادی از تجار و گروه‌های بازرگانی می‌گیرد. در نتیجه پیشنهاد می‌شود با شرکت‌های باتجربه و متخصص در این حوزه نظیر کارن سیستم همکاری کنید. چرا که ترخیص کالا از گمرک و مباحث مربوط به تعرفه گمرکی بسیار پیچیده بوده و به تجربه نیاز دارد.

چه فاکتورهایی روی تعرفه گمرکی واردات ماشین‌آلات صنعتی اثر دارد؟

در بخش قبلی درباره اهمیت کد وارداتی کالا روی تعرفه گمرکی ماشین‌های صنعتی اشاره کردیم. در این بخش به فاکتورهای که می‌تواند روی عدد تعرفه گمرکی اثر بگذارند می‌پردازیم. این فاکتورهای موثر در تعرفه گمرکی ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت عبارتند از:

  • نوع ماشین صنعتی و تجهیز وارد شده
  • مدل ماشین‌آلات صنعتی
  • سال تولید تجهیز و دستگاه
  • وزن ماشین‌آلات صنعتی وارداتی
  • برند ماشین صنعتی
  • توانایی کارکرد تجهیز و ماشین‌آلات
  • اولویت‌های وارداتی برای ماشین‌آلات صنعتی

می‌باشند.

روش‌های واردات ماشین‌آلات به کشور کدام‌اند؟

برای وارد کردن هر نوع تجهیز و کالایی اعم از ماشین‌آلات صنعتی سه روش در دسترس است. شیوه هوایی که سریع‌ترین راه اما گران‌ترین روش است. راه زمینی که هزینه کمتری دارد ولی به اندازه راه هوایی سریع نیست. در آخر هم راه دریایی که بسته به کشور تامین کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نکته مهم در انتخاب راه واردات ماشین‌های صنعتی به کشور فاکتورهای مهم برای گروه بازرگانی است. همچنین نوع ماشین‌آلات و وزن آن‌ها نیز می‌تواند تعیین کننده‌ی راه وارداتی مناسب باشد. اگر برای وارد شدن تجهیز و ماشین‌آلات مورد نظر فوریت زمانی وجود دارد قطعا راه هوایی مناسب است.

پیدا کردن تامین‌کننده ماشین‌های صنعتی در خارج از کشور:

یکی از بخش‌های پرچالش و دشوار پیدا کردن تامین‌کننده مناسب و قابل اطمینان در خارج از کشور است. در این زمینه محدودیت‌ها و مشکلات فراوانی پی روی شرکت‌های بازرگانی وجود دارد. جستجو برای انتخاب بهترین تامین‌کننده هم از طریق سفر به مناطق مختلف دنیا و هم به شیوه اینترنتی قابل انجام است. هدف در این گام از پروسه واردات تامین کالا با بهترین کیفیت مناسب‌ترین قیمت است.

واردات کلیه ماشین‌آلات صنعتی به کمک شرکت کارن سیستم:

در بخش‌های قبلی با پیچیدگی‌های پیش رو در واردات ماشین‌آلات صنعتی به کشور آشنا شدیم. این مسیر آنقدر نیازمند تجربه و تخصص است که برای موفقیت در آن باید سال‌ها تلاش کرد. اما یک راه سریع‌تر برای رسیدن به هدف و واردات انواع ماشین‌آلات صنعتی همکاری با تیم کارن سیستم است. کارشناسان تیم ما تجربه و تخصص زیادی در زمینه واردات ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت دارند. در نتیجه شما می‌توانید از این تجربه و تخصص در مسیر تجارت بین‌المللی خود استفاده کنید. در کنار کارشناسان کارن سیستم دیگر نگران قوانین و مقررات وارداتی یا محاسبه تعرفه گمرکی نخواهید بود. با همکاری تیم کارن سیستم واردات کلیه ماشین‌آلات صنعتی تبدیل به تجارتی پرسود و موفق خواهد شد.

سخن پایانی:

واردات ماشین‌آلات صنعتی به کشور برای فعالیت و پویایی صنایع مختلف مورد نیاز است. در این مسیر از همکاری و دریافت مشاوره‌های تخصصی گروه‌های حرفه‌ای نظیر کارن سیستم غافل نشوید. سایت ما پل ارتباطی بین شما و کارشناسان تیم کارن سیستم است.

بیشتر بخوانید :

 

دیدگاه خود را ثبت کنید