کشیدگی ردیف و محتوا

واردات خط تولید ارزان قیمت

ظرفیت هر خط تولید بسته به ظرفیت دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد استفاده در آن متفاوت است. بسیاری از افراد تمایل دارند تا خطوط تولید ارزان قیمتی را راه‌اندازی کنند. سپس در طول زمان و از محل دآمد حاصل از آن به توسعه خط تولید بپردازند. برای این منظور راه‌کارهای مختلفی وجود دارد. به کار گیری دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی کوچک می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد. همچنین می‌توان نسبت به واردات خط تولید ارزان قیمت به کشور اقدام نمود. علاوه بر ظرفیت و برند ماشین‌آلات دست دوم بودن آن‌ها نیز موجب ارزان‌تر شدن تجهیزات می‌شود. با ما در این مطلب از کارن سیستم همراه باشید در این حوزه اطلاعات سودمندی را ارئه کنیم.

منظور از خط تولید ارزان قیمت چیست؟

گاهی از اوقات افراد یا شرکت‌ها تمایل به سرمایه‌گذاری‌های محدود در خطوط تولید هستند. در این شرایط راه‌اندازی خط تولید ارزان قیمت می‌تواند روشی موثر محسوب شود. در چنین خطوط تولید اغلب از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی ارزان قیمت استفاده می‌شود. همچنین می‌توان برخی از ماشین‌آلات وارداتی را به صورت استوک یا دست دوم تهیه کرد. برای شناسایی ماشین‌آلات ارزان قیمت و یا استوک مناسب نیاز به تخصص و تجربه بالایی هست. توصیه می‌شود در این زمینه با تیم‌های حرفه‌ای و مجرب نظیر کارن سیستم همکاری کنید. تمام اطلاعاتی که برای واردات خط تولید ارزان قیمت نیاز دارید توسط مشاورین کارن سیستم در اختیار شما گذاشته می‌شود.

واردات خط تولید:

خطوط تولید نیازمند تجهیزات و ماشین‌آلات مختلفی برای فعالیت هستند. متاسفانه کشور ما در زمینه تولید ماشین‌های صنعتی با مشکلاتی مواجه است. در نتیجه برای غلبه بر این مشکل نیاز به واردات ماشین‌آلات صنعتی از کشورهای دیگر وجود دارد. ماشین‌الات صنعتی از برندها و کشورهای مختلفی به کشور ما صادر می‌شوند. برخی از برندهای ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی ارزان‌تر هستند. همچنین وارد کردن ماشین‌آلات خط تولید از بعضی کشورها نیز مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. به عنوان مثال چین ماشین‌آلات ارزان‌تری نسبت به کشورهای اروپایی تولید می‌کند. پس یک راه واردات خط تولید و ماشین‌آلات ارزان به کشور خرید از چین است. همچنین ماشین‌آلات مورد دست دوم قیمت پایین‌تری نسبت به ماشین‌آلات صنعتی نو دارند.

منظور از واردات خط تولید ارزان قیمت چیست؟

تا اینجا با مفاهیم خط تولید ارزان قیمت و واردات آن آشنا شدیم. اما واردات خط تولید با قیمت پایین به چه معناست؟! واردات ماشین‌آلات صنعتی اقتصادی به معنای راه‌انداری خط تولید ارزان قیمت است. بنابراین برای این منظور باید به سراغ ارزان‌ترین انواع تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده در خطوط تولید رفت. بهترین کشور برای تامین ماشین‌آلات صنعتی مقرون به صرفه بی‌تردید کشور چین می‌باشد. البته اگر به تکنولوژی‌های اروپایی برای خط تولید نیاز باشد بهتر است ماشین‌آلات دست دوم اروپایی را وارد کنیم. در خصوص هر یک از این واردات ماشین‌آلات از چین و اروپا مقالات تخصصی جداگانه‌ای تدوین شده است. قطعا مطالعه مقالات مرتبط سایت کارن سیستم در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد.

واردات خط تولید دست دوم:

بسیاری از واردکنندگان به ویژه در سال‌های اخیر تمایل به واردات خط تولید دست دوم دارند. چرا که بالا رفتن ارزش دلار در برابر ریال قدرت خرید واردکنندگان را به شدت کاهش داده است. اما این مورد تنها دلیل واردات خط تولید ارزان قیمت و دست دوم نیست. تجهیزات و ماشین‌ آلات دست دوم خطوط تولید افت قیمت اصلی خود را داشته‌اند. در نتیجه بعد از خرید دیگر با افت و کاهش ارزش چندانی مواجه نمی‌شوند. اما محدودیت‌ها و قوانینی ناظر بر واردات خطوط تولید و تجهیزات دست دوم آن‌ها وجود دارد. عمر ماشین‌آلات دست دوم خریداری شده نباید از حدود تعریف شده در قانون بیشتر باشد. همچنین کارایی و عملکرد تجهیز دست دوم خط تولید باید در تست‌های انجام شده مناسب ارزیابی شود. با در نظر گرفتن تمام این ملاحظات وارد کردن ماشین‌آلات و خطوط تولید استوک سود بالایی به همراه دارد.  نکته بعدی که در واردات ماشین‌آلات خط تولید به صورت دست دوم باید در نظر گرفت محدودیت‌های قانونی است. به بیان ساده‌تر امکان وارد کردن هر دستگاه و تجهیز دست دوم به کشور وجود ندارد. بلکه باید بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته ضرورت واردات ماشین صنعتی دست دوم به کشور اعلام شده باشد.

واردات خط تولید ارزان قیمت از چه کشورهای انجام می‌گیرد؟

توجه داشته باشید که تمام کشورها قادر به ساخت و تولید خط تولید و تجهیزات مربوط به آن نیستند. در بین کشورهایی که تکنولوژی لازم برای این منظور را دارند برخی به دلیل تحریم‌ها با بازرگانان ایرانی همکاری نمی‌کنند. در نتیجه باید از بین کشورهایی که با ایران مراودات اقتصادی خوبی دارند اقدام به واردات خط تولید کرد. چین در راس همه کشورهای دنیا برای مبادلات اقتصادی و تجاری با ایران قرار می‌گیرد. حجم واردات کلی ایران از چین به ویژه در بخش ماشین‌آلات بیشتر از سایر مناطق جهان است. خوشبختانه دو کشور چین و ایران روابط اقتصادی و تجاری خوب و قابل قبولی با هم دارند. در نتیجه بسترهای لازم برای وارد کردن خط تولید و ماشین‌آلات مورد نیاز آن مهیا می‌باشد. بعد از چین کشورهای:

  • امارات
  • ترکیه
  • ایتالیا
  • آلمان
  • اسلواکی
  • کره جنوبی
  • چک

از شرکای تجاری ایران به شمار می‌آیند. بنابراین می‌توانید از هر کدام از این کشورها اقدام به واردات خط تولید ارزان قیمت به کشور نمایید.

مشاوره با تیم کارن سیستم برای واردات خط تولید:

قطعا همکاری و مشاوره با گروه‌های متخصص و حرفه‌ای در زمینه واردات و تجهیز خطوط تولید مفید خواهد بود. واردات خط تولید در هر قیمت و ظرفیتی نیاز به مهارت- دانش و تجربه بالایی دارد. فراموش نکنید که در زمینه تجارت بین‌الملل به ویژه واردات خط تولید نباید بی‌گدار به آب زد. مهندسین و متخصصین تیم کارن سیستم در بخش‌های مختلف واردات خطوط تولید خدمات ارائه می‌کنند. این خدمات از مشاوره‌های اولیه تا ترخیص کالا و خط تولید از گمرک‌های کشور را شامل می‌شود. همین الان با شماره‌های درج شده در سایت کارن سیستم تماس گرفته و برای مشاوره اقدام کنید.

کلام پایانی:

واردات خط تولید ارزان قیمت به کشور یکی از اهداف تجاری بسیاری از شرکت‌های بازرگانی محسوب می‌شود. برای رسیدن به سود مطلوب از واردات چنین خطوط تولیدی باید با برنامه‌ریزی و حساب شده عمل کرد.

بیشتر بخوانید :

دیدگاه خود را ثبت کنید