کشیدگی ردیف و محتوا

واردات مواد اولیه از چین

بخش مهمی از صنایع تولیدی را بی‌شک مواد اولیه تشکیل می‌دهند. در کشور  ما نیز با کمبود برخی از مواد اولیه باکیفیت و مناسب برای تامین صنایع مواجه هستیم. به همین جهت برای چرخش چرخ‌های تولید در کشور باید مواد اولیه وارد شود. واردات مواد اولیه از چین به عنوان یک قطب اقتصادی و صنعتی بزرگ در جهان مورد توجه بازرگانان زیادی قرار دارد. روابط اقتصادی مناسب بین چین و ایران نیز به این واردات کمک می‌کند. متخصصین کارن سیستم در این مطلب اطلاعات لازم در خصوص واردات مواد اولیه صنایع از کشور چین را شرح می‌دهند.

واردات مواد اولیه تامین کننده نیاز صنایع:

کشور ما در زمینه تولید مواد اولیه مورد نیاز برای بخش صنایع تولیدی خود دچار ضعف‌هایی می‌باشد. با توجه به این که واحدهای تولیدی برای اقتصاد هر کشور حیاتی هستند باید این نیاز تامین گردد. واردات مواد اولیه از کشورهای مختلف ارز جمله چین راه‌کاری عملی و کاربردی برای پوشش این ضعف می‌باشد. نیاز صنایع داخلی باعث سودآوری بالای در زمینه واردات مواد اولیه شده است. اما پروسه واردات مواد اولیه به کشور چالش‌ها و پیچیدگی‌هایی پیش رو دارد. به همین خاطر باید با برآوردها و اطلاعات کافی جهت واردات مواد اولیه اقدام نمود. پیشنهاد می‌کنیم با گروه‌های حرفه‌ای در زمینه واردات مواد اولیه همکاری شود. اطلاعات و تجربه این گروه‌ها نظیر تیم کارن سیستم می‌تواند برای رد کردن چالش‌های پیش رو کمک کند.

واردات مواد اولیه از چین، تجارتی سودآور اما خطرناک:

وارد نمودن مواد اولیه از کشور چین می‌تواند سودآور بسیار بالایی برای شرکت بازرگانی وارد کننده به همراه داشته باشد. چرا که علاوه بر مزیت‌های آن مشکلات و چالش‌های زیادی را باید از سر بگذرانید. خط قرمزهای زیادی وجود دارد که در تجارت بین‌الملل باید مورد توجه قرار گیرد. برای شناخت این خطوط قرمز باید از قوانین و مقررات واردات مواد اولیه آشنایی کامل داشته باشید. در واقع هم باید اطلاعات کاملی از قوانین کشور صادر کننده و هم کشور واردکننده مواد اولیه داشته باشید. با توجه به تحریم‌های اعمال شده برای ایران محدودیت‌های کار واردات مواد اولیه بیشتر هم می‌باشد. بنابراین باید آگاهانه و با همکاری تیم‌های باتجربه در این مسیر تجاری گام برداشت.

قوانین و مقررات واردات مواد اولیه از کشور چین:

اولین گام از تجارت واردات آشنایی با مقررات هر دو کشور چین و ایران در این زمینه است. چرا که واردات برخی از مواد اولیه به ایران ممنوع می‌باشد و امکان وارد کردن آن نیست. بعضی از مواد اولیه نیز تنها توسط ارگان‌های خاصی اجازه ورود به کشور را دارند. به عنوان مثال مواد اولیه برای ساخت تجهیزات نظامی محدودیت‌های خاصی دارد. اما از سمت کشور چین به دلیل وجود ساختار اداری شفاف محدودیت‌های کمتری اعمال می‌گردد. با این همه باید از مقررات مربوط به صادرات مواد اولیه در چین نیز آگاه باشید. با مراجعه به سفارت‌خانه‌های چین این اطلاعات به صورت کامل در اختیار شما قرار میگیرد. همچنین می‌توانید از تجربه تیم‌های حرفه‌ای در زمینه واردات مواد اولیه استفاده کنید. کمک گرفتن از شرکت‌های فعال در این عرصه ریسک کار را کاهش داده و شما را به سود نزدیک می‌کند.

ارتباط با تامین کنند مواد اولیه معتبر در چین:

گام دوم بعد از تسلط روی قوانین حاکم بر واردات مواد اولیه پیدا کردن تامین کننده‌‍‌ای معتبر می‌باشد. برای اینکه تجارت واردات مواد اولیه از چین بیشترین سودآوری داشته باشد باید با چندین فروشنده معتبر ارتباط بگیرید. این ارتباط می‌تواند هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری با طرف چینی برقرار شود. سپس بین قیمت‌های مختلف مواد اولیه بهترین کیفیت و کمترین قیمت را برای وارد کردن به کشور انتخاب کنید. در این گام از پروسه واردات مواد اولیه به کشور از طریق چین باید به دنبال مواد مرغوب باشید. یکی از راه‌کارهای اطمینان از کیفیت ماده اولیه مورد دریافت نتایج آزمایشگاه از فروشنده چینی است. راه‌کار بعدی دریافت نمونه محصول از فروشنده‌ی چینی و انجام آزمایشات لازم روی آن است. این روش نسبت به شیوه‌ی اول رایج‌تر و بهتر است. زیرا از درجه کیفی ماده‌ی اولیه مورد نظر اطمینان خاطر بیشتری پیدا خواهید کرد.

کسب اطلاعات از بازار ماده اولیه در داخل کشور:

یکی دیگر از بخش‌های مهم واردات مواد اولیه و کالا به کشور توجه به بازارهای داخلی است. هر ساله حجم بسیار بالایی از مواد اولیه از طریق چین یا دیگر کشورهای جهان به ایران وارد می‌شوند. در حوزه‌ی واردات مواد اولیه از چین نیز شرکت‌های بازرگانی زیادی در کشور فعال هستند. همچنین بسیاری از تولیدکنندگان داخلی خودشان مواد اولیه مورد نیاز را وارد می‌کنند. همچنین بسیاری از کارخانه‌های داخلی مواد اولیه مورد نیاز خود را از واردکنندگان تامین می‌کنند. پیشنهاد تیم کارن سیستم به شما این است که ابدا خریدار مواد اولیه مورد نظر خود را پیدا کنید. به این ترتیب می‌توانید با اطمینان خاطر از بازار داخلی آنچه وارد می‌کنید اقدام به واردات از چین نمایید.

مدارک لازم برای واردات مواد اولیه از چین:

در اولین مرحله باید اطلاعات سفارش خود را در سایت سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسانید. سپس از طرف این سازمان مجوز لازم برای وارد کردن ماده اولیه ثبت شده مجوزهای لازم را دریافت می‌کنید. بعد از دریافت مجوز می‌توانید برای خرید از طرف چینی خود اقدام کنید. گام بعدی ترخیص کردن محصول و مواد وارداتی از گمرک است. برای واردات مواد اولیه از طریق کشور چین به مدارکی از قبیل:

  • فاکتور خرید
  • رسید واریز وجه
  • بارنامه حمل و نقل کالا
  • رسید بیمه

نیاز دارید. همچنین رعایت شیوه MSDS در پروسه حمل و نقل برای ورود بدون مشکل مواد اولیه به کشور لازم است. منظور از شیوه MSDS استانداردهای لازم برای حمل ایمن مواد اولیه مختلف است. این استانداردها به ویژه برای حمل و جابه‌جایی مواد اولیه شیمیایی در زمان واردات به کشور ضروری میباشد.

سخن آخر:

واردات مواد اولیه از چین هم چالش برانگیز و تجارتی سودآور است. برای کاهش ریسک این تجارت نیاز به اطلاعات و ارتباطات قوی بین‌المللی- تجاری در کشور چین است. تیم کارن سیستم می‌تواند در زمینه تسریع این پروسه تجاری به شرکت‌های بازرگانی کمک کرده و با آن‌ها همکاری کند. کافی است از طریق راه‌های مشخص شده در سایت با مشاورهای تیم کارن سیستم ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید :

دیدگاه خود را ثبت کنید