کشیدگی ردیف و محتوا

واردات مواد اولیه از اروپا

در کشور ما برای تولید برخی از محصولات با کمبود یا فقدان برخی از مواد اولیه مواجه هستیم. در نتیجه باید نسبت به وارد نمودن این مواد اولیه از کشورهای مختلف جهان اقداماتی صورت گیرد. اغلب کشورهای اروپایی به عنوان صادرکننده فعال در زمینه بسیاری از مواد اولیه محسوب می‌شوند. از این رو واردات مواد اولیه از اروپا می‌تواند راهی ایده‌آل برای تامین کمبودهای داخلی باشد. در این مطلب از تیم کارن سیستم با نحو واردات مواد اولیه مورد نیاز کشور از اروپا آشنا خواهیم شد.

آشنایی با پروسه واردات مواد اولیه از اروپا:

در حالت کلی وارد کردن مواد اولیه به کشور کار ساده‌ای نیست به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد. اغلب کارخانه‌ها و تولیدکنندگان داخل کشور به مواد اولیه برای فعالیت خود نیاز دارند. با این همه خود این تولیدکنندگان قادر به وارد نمودن متریال مورد نیاز خود نیستند. زیرا اطلاعات و تخصص بالایی در زمینه تهیه و واردات مواد اولیه نیاز است. دانش و مهارت بالا در این زمینه باعث شده تا هر شرکت بازرگانی نیز نتواند مواد اولیه وارد کند. همین پیچیدگی و دشواری کار موجب سودآوری و نفع مالی مطلوب برای این کار شده است. برای وارد کردن مواد اولیه از قاره سبز باید با روش‌ها و قوانین پیش رو آشنا باشید. به این ترتیب هزینه‌های کار کاهش یافته و میزان سود حاصل از آن برای شرکت بازرگانی بیشتر می‌گردد.

واردات مواد اولیه ار اروپا چه مزیت‌هایی دارد؟

تداوم حرکت چرخ‌های تولید در هر کشور را می‌توان از بزرگ‌ترین مزیت‌های وارد کردن مواد اولیه دانست. قاره اروپا انواع مختلفی از مواد اولیه باکیفیت را به دیگر مناطق جهان صادر می‌کند. در نتیجه می‌توان تامین‌کننده‌های زیادی را در این قاره سبز پیدا کرد. از دیگر مزیت‌های مهم واردات مواد اولیه از طریق قاره سبز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

1- افزایش رشد اقتصادی:

واردات مواد اروپایی موجب تولید کالای باکیفیت و مفید در کشور می‌شود. در نتیجه چرخه‌ی تولید پویا و موثر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

2- رفع نیازهای داخلی:

کالاهایی که تجهیزات و علم تولید آن‌ها در داخل وجود دارد با وارد کردن مواد اولیه ساخته می‌شوند. در نتیجه نیازهای بازار داخلی به محصولات مختلف از این طریق تامین خواهد شد.

3- حفظ ترازهای تجاری:

تناسب بین واردات و صادرات در چرخه اقتصادی هر کشور تراز تجاری در کشور را تنظیم می‌کند. در نتیجه واردات از اروپا یکی از تاکتیک‌های تراز تجاری است.

4- تجزیه و تحلیل بهتر اقتصادی کشور تامین کننده مواد اولیه:

از طریق کیفیت و ساختار مواد اولیه وارد شده می‌توان ساختار اقتصادی کشور وارد کننده را به خوبی تحلیل نمود. این رویکرد می‌توان مراودات اقتصادی- تجاری بهتری با کشور مبداء واردات مواد اولیه ایجاد نمود.

انواع مواد اولیه وارداتی از اروپا:

در بخش‌های مختلفی از چرخه تولید و اقتصاد هر کشوری از مواد اولیه استفاده می‌شود. صنایع مختلف برای ادامه فعالیت نیاز به مواد اولیه مناسب جهت ساخت محصولات صنعتی دارند. بسیاری از این مواد اولیه متاسفانه در کشور ما با کمبود یا فقدان مواجه هستند. حتی ممکن است کیفیت متریال اولیه صنعتی در حد مناسب و مورد نیاز کارخانه‌ها نباشد. در نتیجه واردات از اروپا برای تغذیه بخش صنعتی ضروری است. این صنایع که به واردات مواد اولیه نیاز دارند عبارتند از:

  • صنایع شیمیایی
  • صنایع پلاستیک سازی
  • صنایع غذایی
  • صنایع دارویی
  • واردات مواد اولیه معدنی
  • صنایع نساجی
  • صنایع پلیمر و چرم

می‌باشند.

مراحل واردات مواد اولیه از قاره اروپا چیست؟

آگاهی کامل از پروسه واردات مواد اولیه گامی بسیار مهم برای موفقیت در این حوزه است. چرا که در فرآیند وارد نمودن مواد اولیه حساسیت‌های بسیار زیادی وجود دارد. به همین خاطر به تولیدکنندگان توصیه می‌شود این مهم را به شرکت‌های بازرگانی واگذار کنند. عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات جامع و درست موجب ضررهای مالی زیادی در زمینه واردات مواد اولیه از اروپا می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع همکاری از طریق سایت کارن سیستم با کارشناسان تیم تماس بگیرید. اما مراحل لازم برای وارد نمودن مواد اولیه از کشورهای قاره اروپا عبارتند از:

  • انجام اصولی و دقیق بازاریابی جهت پیدا کردن بهترین تامین کننده ماده‌ی اولیه مورد نظر در اروپا
  • کسب اطلاعات قانونی از تعرفه گمرکی و پروسه ترخیص برای واردات مواد اولیه از اروپا
  • دریافت کردن نمونه از محصول فروشنده جهت بررسی و انجام تست‌های لازم روی آن
  • انتخاب نمونه‌ی مناسب از ماده اولیه برای واردات به کشور
  • ارسال محموله مواد اولیه از اروپا به ایران
  • ترخیص کالا از گمرک ایران و دریافت تمام مجوزهای قانونی مورد نیاز
  • داشتن کارت بازرگانی برای قانونی بودن پروسه واردات کالا به کشور

می‌باشند. برای اینکه در فروش و پیدا کردن خریدار داخلی دچار مشکل نشوید از قبل در این زمینه اقدام کنید. به بیان دیگر ابتدا باید خریدار مواد اولیه وارداتی از اروپا به کشور را پیدا کرده و سپس اقدام کنید.

تحریم‌ها چه اثری روی واردات از اروپا داشته است؟

تحریم‌ها پیچیدگی و مشکلات زیادی را در مسیر واردات کالا و مواد اولیه از اروپا ایجاد کرده است. علاوه بر عدم همکاری فروشنده‌های غربی جهت واردات مواد اولیه از اروپا با مشکلات بانکی هم مواجه هستیم. بیشتر کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر اقدام به کاهش میزان صادرات خود به ایران کرده‌اند. اما همچنان امکان همکاری با برخی از تامین کننده‌های اروپایی جهت خرید مواد اولیه وجود دارد. برخی از اقلام وارداتی از اروپا نیز به مجوزهای خاصی برای وارد کردن نیاز دارند. داشتن روابط تجاری بین‌المللی موثر و مناسب در زمینه این فرآیند وارداتی کمک زیادی به بازرگانان می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با روش‌های گذار از تحریم‌ها با ما در تماس باشید. کارن سیستم تمام آنچه در این حوزه‌ی وارداتی نیاز دارید به شما خواهد گفت. به علاوه در زمینه تجهیز خطوط تولید و احداث و راه‌اندازی کارخانه‌ها نیز فعالیت گسترده‌ای در کارن سیستم انجام می‌گیرد.

سخن پایانی:

شرکت‌های بازرگانی زیادی وجود دارند که برای واردات مواد اولیه از اروپا اقدام می‌کنند. اما در این بین تنها بازرگانانی موفق خواهند شد که با آگاهی و حساب شده گام بر دارند. همکاری با تیم‌های باتجربه و حرفه‌ای در پیشبرد پروسه واردات از اروپا می‌تواند بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید :

دیدگاه خود را ثبت کنید