کشیدگی ردیف و محتوا

تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات صنعتی از اروپا

تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات صنعتی از اروپا : تکنولوژِی و فناوری‌های مدرن در دنیای امروز حرف اول را در صنعت می‌زند. بخش زیادی از تکنولوژی‌های صنعتی نیز وابسته به ماشین‌آلات و تجهیزات مورد استفاده در خطوط تولید است. واردات ماشین‌آلات صنعتی از اروپا راه‌کار مناسبی برای رسیدن به تکنولوژی روز دنیاست. چرا بهترین فناوری‌های صنعتی در کشورهای اروپایی تولید و عرضه می‌شوند. برای وارد کردن ماشین‌آلات صنعتی از اروپا باید اطلاعات زیادی کسب نمود. یکی از این اطلاعات مورد نیاز تعرفه واردات ماشین‌آلات صنعتی از قاره سبز است. در این مطلب از گروه کارن سیستم با ما همراه شوید تا درباره تعرفه‌های گمرکی این واردات بیشتر بدانید. کارن سیستم واردکننده انواع ماشین‌آلات صنعتی از اروپا به صورت نو و استوک می‌باشد.

مراحل مورد نیاز برای واردات ماشین‌آلات صنعتی از اروپا:

برای اینکه در زمینه واردات ماشین‌آلات صنعتی دچار ضرر و زیان نشوید باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشید. شناخت مراحل پیش رو از مهم‌ترین قسمت‌های واردات کالا از اروپا به ویژه ماشین‌آلات صنعتی می‌باشد. مراحل مورد نیاز برای واردات از اروپا به صورت خلاصه عبارتند از:

  • دریافت کارت بازرگانی
  • انتخاب نمودن کالای مورد نیاز
  • پیدا کردن تامین کننده ماشین صنعتی مورد نیاز
  • دریافت مجوزهای قانونی مورد نیاز
  • مذاکره با تامین کننده ماشین صنعتی مورد نظر
  • درخواست برای ارسال پیش فاکتور
  • ثبت کردن سفارش
  • بیمه نمودن بار
  • حمل و نقل بین المللی
  • انجام تشریفات گمرکی و پرداخت تعرفه گمرکی واردات ماشین‌آلات صنعتی از اروپا
  • ترخیص کالا از گمرک و انتقال به خط تولید

می‌باشد.

هزینه و تعرفه واردات ماشین‌آلات صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

هر کالای وارداتی اعم از تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی دارای یک کد تجاری مشخص است. این کد از سوی گمرک تعیین و به صورت رسمی اعلام می‌شود. وارد کنندگان باید قبل از هر اقدامی از کد مربوط به کالای مورد نظر خود مطلع شوند. این کد در تعیین هزینه تعرفه گمرکی واردات کالای مذکور اثر زیادی دارد. مدل- نوع- وزن و برند و سال تولید روی تعرفه گمرکی واردات کالا موثر می‌باشند. پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام برای واردات تجهیزات صنعتی یا هر کالای دیگری کتاب قوانین و مقررات واردات را مطالعه کنید. البته اگر هدف تنها تجهیز خط تولید به برخی از ماشین‌آلات صنعتی است بهتر از شرکت‌های واردکننده کمک بگیرید. به این ترتیب دیگر درگیر پروسه پیچیده و دشوار واردات ماشین‌آلات صنعتی از اروپا یا دیگر نقاط جهان نمی‌شوید. کارن سیستم از واردکنندگان انواع تجهیزات و ماشین‌آلات نو و استوک صنعتی در کشور است. شما می‌توانید از طریق شرکت کارن سیستم تمام دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد نیاز خط تولید خود را تهیه کنید. همین الان با کارشناسان و مشاوران ما در شرکت بزرگ کارن سیستم تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

واردات ماشین‌آلات صنعتی از کشورهای اروپایی به ایران:

وارد کردن کالا به ویژه تجهیزات صنعتی از اروپا چالش‌های زیادی در پی دارد. پیدا کردن تامین کننده‌ی ماشین‌آلات مورد نظر یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو می‌باشد. زیرا به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود بسیاری از کشورها و شرکت با ایران همکاری نمی‌کنند. مشکل و چالش بعدی که با آن مواجه خواهید شد قیمت‌های نسبتا بالای تجهیزات اروپایی است. قیمت دستگاه‌های صنعتی نو اروپایی از نمونه‌های چینی و استوک آن بالاتر است. دریافت مجوزهای قانونی و پرداخت مالیات‌ ادامه این پروسه طولانی و دشوار به شمار می‌رود.

تعرفه گمرکی واردات ماشین‌آلات صنعتی از اروپا:

هزینه‌های مختلف و متعددی برای وارد کردن تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی از اروپا نیاز است. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین هزینه‌ها در این زمینه تعرفه گمرکی است که باید پرداخت شود. پارامترهای مختلفی همچون:

  • نوع ماشین صنعتی و ارزش ارزی آن
  • وزن ماشین صنعتی وارد شده
  • فاصله مبدا تا مقصد تجهیز
  • عوارض گمرکی دستگاه صنعتی وارد شده به کشور

بر روی تعرفه گمرکی ماشین‌آلات صنعتی موثر هستند. در نتیجه تعرفه گمرکی ماشین‌آلات صنعتی وارد شده از اروپا بیشتر از چین و کشورهای نزدیک ایران است. چرا بعد مسافت و قیمت تمام شده کالای وارداتی روی تعرفه‌ی گمرکی آن اثرگذار می‌باشد.

میزان واردات ماشین‌آلات صنعتی از اروپا چقدر است؟

سهم واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی از اروپا کمتر از امارات و چین می‌باشد. آلمان در این واردات در حدود 10 درصد ایتالیا 9 درصد و ترکیه 6 درصد سهم دارند. سهم سایر کشورهای اروپایی در واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی کمتر از 6 درصد می‌باشد. به لحاظ وزنی اما بیشترین سهم از واردات تجهیزات صنعتی به کشور از اروپا متعلق به ترکیه است. بعد از ترکیه ایتالیا و سپس آلمان در این لیست وارداتی قرار می‌گیرند.

اهمیت کد شناسایی تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات صنعتی از اروپا :

اشاره کردیم که واردکننده باید از کد شناسایی گمرک برای کالایی که وارد می‌کند آگاه اشد. عدم اطلاع از این کد می‌تواند دردسرها و هزینه‌های زیادی را ایجاد کند. چرا که در زمان تعیین تعرفه گمرکی بر اساس کد شناسایی کالا براوردهای لازم انجام می‌گیرد. اگر کالای وارد شده با کد شناسایی اعلام شده تطابق نداشته باشد جریمه‌های سنگینی در پی دارد. این جریمه روی تعرفه گمرکی واردات ماشین‌آلات صنعتی از اروپا خواهد آمد. حدودا برای کالاهای مختلف بین 50 تا 200 درصد جریمه جهت عدم تطابق کد و کالا در نظر گرفته می‌شود. چرا که این کالاهای وارداتی از نظر قانونی قاچاق محسوب شده و برخورد قانونی نسبت به آن می‌شود. پیشنهاد می‌شود برای اجتناب از پروسه‌ی پیچیده واردات ماشین‌آلات صنعتی با شرکت‌های فعال در این حوزه همکاری کنید. کارن سیستم شرکتی پیشرو در زمینه واردات انواع مختلف ماشین‌آلات صنعتی نو و استوک در کشور می‌باشد. همچنین برای راه‌اندازی و تجهیز خط تولید مشاوره‌های حرفه‌ای و کارشناسی شده ارائه می‌کند. سایت کارن سیستم پل ارتباطی مهندسین و مشاورین ما با شماست.

سخن پایانی:

در این مطلب از گروه کارن سیستم درباره واردات ماشین‌آلات صنعتی از اروپا و تعرفه‌ی گمرکی آن صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب از سری مقالات سایت کارن سیستم برای شما مفید واقع شده باشد. نظرات و سوالات خود در زمینه واردات ان ار اروپا را با ما در میان بگذارید. مشاورین ما پاسخگوی سوالات و ابهامات شما در زمینه واردات تجهیزات و راه‌اندازی خطوط تولید هستند. کارن سیستم همراهی مطمئن و پرتوان در کنار صنعتگران کشور است.

بیشتر بخوانید :

دیدگاه خود را ثبت کنید