کشیدگی ردیف و محتوا

تعرفه گمرکی واردات ماشین‌آلات صنعتی از چین

واردات ماشین آلات صنعتی از کشور چین : ماشین‌آلات صنعتی سهم بزرگ از کالاهای وارداتی به کشور را شامل می‌شوند. از این ماشین‌آلات اغلب در خطوط تولید بهره‌برداری و استفاده می‌شود. کشورهای زیادی وجود دارند که این تجهیزات و ماشین‌آلات از آن‌ها تامین می‌شود. در بین لیست کشورهای صادرکننده تجهیزات صنعتی به ایران چین سهم بیشتری دارد. در این مطلب از گروه کارن سیستم مبحث به تعرفه گمرکی واردات ماشین‌آلات صنعتی از چین می‌پردازیم. کارن سیستم پیشرو در عرصه‌ی واردات ماشین‌آلات صنعتی نو و استوک از چین و کشورهای اروپایی به کشور است. برای احداث کارخانه و راه‌اندازی خط تولید با مشاوران گروه کارن سیستم تماس بگیرید.

واردات ماشین‌آلات صنعتی از چین:

هر ساله کالاهای مختلفی از خارج کشور برای تامین نیاز داخلی وارد می‌شوند. این کالاها انواع مختلفی داشته و از کشورهای متفاوتی وارد می‌شوند. ماشین‌آلات صنعتی یکی از اصلی‌ترین کالاهای وارداتی به کشور ما به شمار می‌روند. در بین کشورهایی نظیر امارات، آلمان و ایتالیا چین سهم بیشتری از این واردات را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل ارتباط با چین برای تاجران این حوزه اهمیت خاصی دارد. ماشین‌آلات صنعتی وارد شده از چین هم نو و هم دست دوم هستند. بنابراین دست خریداران ایرانی برای انتخاب تجهیزات صنعتی مورد نیازشان بسیار باز است.

واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی از چین چه مزایای دارد؟

یکی از دلایل اصلی بالا بودن سهم چین از واردات صنعتی کشور مزیت‌های آن است. در این بخش به تعدادی از مزیت‌های واردات ماشین‌آلات صنعتی از این کشور اشاره می‌کنیم.

1- هزینه پایین‌تر:

یکی از دلایل اصلی برای تمایل تاجران به وارد کردن تجهیزات از چین هزینه پایین‌تر آن است. این هزینه پایین شامل تعرفه گمرکی واردات ماشین‌آلات صنعتی از چین نیز می‌باشد. چرا که بعد مسافت نیز روی تعرفه گمرکی واردات کالاها اثرگذار می‌باشد. هزینه تولید محصولات در چین نسبت به سایر کشورهای جهان به طور مشهودی کمتر است. بنابراین کالاهای چینی باکیفیت مشابه سایر برندها قیمت پایین‌تری دارند. هزینه واردات پایین را می‌توان یک مزیت مهم و اصلی در این زمینه به حساب آورد.

2-  کیفیت بالاتر ماشین‌آلات صنعتی از سایر کشورهای اروپایی:

دومین مزیت واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی از چین کیفیت قابل قبول و خوب محصولات است. البته تولیدات ساخت کشورهای اروپایی نسبت به چین در سطح بالاتری از کیفیت قرار دارند. با این حال نسبت به دیگر کشورهای آسیایی چین ماشین‌آلات صنعتی بهتری تولید می‌کند.

3- امکان سفارشی نمودن ماشین‌آلات صنعتی:

یکی دیگر از مزایای واردات ماشین‌آلات صنعتی از چین قابلیت سفارشی‌ساز بودن آن‌ها است. البته برخی معتقد هستند که تولیدات صنعتی چین شباهت زیادی با یکدیگر دارند. در حالی که این تصور کاملا اشتباه بوده و تجهیزات صنعتی چین سفارشی ساخته می‌شوند. به همین خاطر ماشین‌آلات خریداری شده از چین مطابق نیاز و خواست مشتری هستند. این سفارشی‌ساز بودن حتی در جزئیات تجهیز صنعتی ساخته شده نیز قابل مشاهده است.

4- واردات ماشین‌آلات صنعتی در حجم زیاد:

بسیاری از تجار واردکننده تجهیزات صنعتی از چین در حجم بالا اقدام به واردات می‌کنند. کارخانه‌های چینی در زمینه تولید انبوه مثل غول‌هایی عظیم و بدون محدودیت عمل می‌کنند. همین مزیت واردات ماشین‌آلات صنعتی در حجم بالا از چین را آسان کرده است.

واردات ماشین‌آلات صنعتی از چین چه مشکلاتی دارد؟

در بخش قبل به مزایای واردات تجهیزات صنعتی از چین اشاره مردیم. در این بخش با مشکلاتی که در این پروسه واردات ماشین‌آلات صنعتی با آن مواجه می‌شوید آشنا خواهیم شد.

  • در صورت تخلف فروشنده‌ی چینی احقاق حق و پیگیری در چین کار دشواری است.
  • حضور نداشتن در زمان تحویل کالا و بررسی و ارزیابی تجهیز خریداری شده
  • هزینه رفت و آمد زیاد به چین و وارد کردن ماشین‌آلات صنعتی
  • دشواری زبان چینی و ناآشنایی اغلب افراد با آن

این موارد تا حدی واردات کالا از چین را دشوار و سخت می‌کند.

برای تهیه ماشین‌آلات صنعتی مورد نیاز خود از چین می‌توانید با کارشناسان کارن سیستم تماس بگیرید. کارن سیستم در زمینه‌های مختلفی همچون:

  • واردات ماشین‌آلات صنعتی از چین و اروپا
  • طراحی و احداث کارخانه
  • راه‌اندازی و تجهیز خطوط تولید

در کنار تولیدکنندگان و تجار ایرانی قرار دارد.

تعرفه گمرکی واردات ماشین‌آلات صنعتی از چین:

ترخیص ماشین‌آلات صنعتی وارد شده از چین نیازمند پرداخت تعرفه گمرکی می‌باشد. تعرفه گمرکی کالاها بستگی به نوع، وزن و کشور مبدا و مقصد آن‌ها دارد. همچنین هر کالای صنعتی یک کد مختص به خود دارد که ردیف گمرکی آن کالا را تعیین می‌کند. البته چنین تعرفه‌های مختص به کشور ما نیست و در بیشتر کشورهای جهان اعمال می‌شود. فاکتورهایی که در زمان تعیین تعرفه گمرکی واردات ماشین‌آلات صنعتی مدنظر قرار می‌گیرد عبارتند از:

  • ارزش کالا که با دسته‌بندی‌های دقیق و کد معرف آن مشخص می‌گردد.
  • برند کالای وارداتی
  • وزن کالای وارداتی به کشور
  • تکنولوژی به کار رفته در ماشین‌آلات صنعتی وارداتی
  • نو یا استوک بودن تجهیز صنعتی وارداتی

می‌باشند.

قوانین واردات و ترخیص ماشین‌آلات صنعتی از کشور چین:

برای وارد کردن تجهیزات صنعتی از چین قوانین و مقررات مشخصی وجود دارد. این قوانین هم در کشور چین و هم در گمرک کشور اعمال خواهد شد. بنابراین باید نسبت به قوانین حاکم بر واردات ماشین‌الات صنعتی از چین تسلط داشته باشید. اولین موضوع در این زمینه انتخاب یک تامین‌کننده خوب ماشین‌آلات صنعتی در کشور چین است. چرا که پیگیری تخلفات فروشنده چینی کار ساده‌ای نیست. قوانین کشور چین در چنین مواردی به شدت از طرف چینی قرارداد حمایت می‌کنند. موضوع بعدی نوع انتقال ماشین صنعتی خریداری شده به کشور است. حمل هوایی تجهیزات یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های انتقال تجهیزات صنعتی به کشور می‌باشد. اطلاع دقیق و درست از کد گمرکی تجهیز وارداتی نیز در قوانین کشور ما اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در این زمینه فرقی ندارد کالای وارداتی از چین یا کشور دیگری باشد. این کد طبقه‌بندی تجهیز و کالای وارداتی باید به درستی با محصول تطابق داشته باشد.

بیشتر بخوانید :

دیدگاه خود را ثبت کنید